domenica 18 marzo 2012

Muffins cu picaturi de ciocolata - Muffins con gocce di cioccolato

Più sotto la ricetta in italiano

Reteta lui Rachel Allen o fac de multa vreme, muffinsii ies enorm de fragezi, deloc innecaciosi si isi pastreaza fragezimea timp de multe zile. Daca rezista si nu dispar rapid!

Pentru 6 muffins avem nevoie de (facuti in forme de aluminiu, deci mai mari) 
2 oua
110 gr de unt moale
110 gr de zahar
140 gr faina
70 de gr bucatele de ciocolata
1 plic de zahar vanilat
2 lingurite de praf de copt
2 linguri de lapte (reteta nu prevede lapte, insa eu am pus pentru ca mi se parea cam densa compozitia, ramanea lipita de peretii mixerului)

Se pun toate ingredientele (in afara de ciocolata) in mixer si se mixeaza bine.
Se adauga apoi bucatelele de ciocolata si se amesteca usor cu o lingura  

Am pregatit 6 forme de aluminiu, le-am uns cu unt si presarat cu faina.
Am pus cu o lingura compozitia in fiecare, apoi cu o lingurita le-am nivelat si am mai pus deasupra bucatele de ciocolata.

Le-am dat la cuptor (preincalzit) la 180 de grade, reteta zice ca se fac in 15 minute, la mine inca erau crude dupa 15 minute.
Eu le-am lasat 30 de minute.
In orice caz, depinde de cuptor, verificati cu scobitoarea.  



ITALIANO

I muffins di Rachel Allen gli ho scoperti qualche anno fa, e da allora non gli ho più lasciati. 
Si fanno in un attimo e vengono fuori dei muffins deliziosi, per niente stoppacciosi e resistono cosi soffici per tanti giorni. Questo, solo nel caso in cui non spariscono in fretta!!

Ingredienti per 6 muffins (fatti nelle forme di alluminio, quindi più grandi):
2 uova
110 gr burro morbido
110 gr zucchero
140 gr farina
70 gr gocce di cioccolato
1 bustina di vanillina
2 cucchiaini di lievito per dolci
2 cucchiai di latte (la ricetta non prevede il latte - io l'ho messo perché mi sembrava un pò troppo denso l'impasto)

Ho messo tutti gli ingredienti nella planetaria e li ho lavorati bene, finché risulta un impasto omogeneo.
Aggiungiamo le gocce di cioccolato e mescoliamo con un cucchiaio.

Ho preparato 6 stampi in alluminio, imburrati e infarinati.
Ho riempito i stampi (non del tutto), ho livellato con un cucchiaio e sopra ho messo altre gocce di cioccolato.
Ho infornato a 180 gradi per circa 30 minuti.
La ricetta dice di lasciarli in forno 15 minuti. I miei muffins, dopo 15 minuti erano ancora crudi. Quindi, regolarsi in base al proprio forno e fare il test con uno stecchino.
Buon appetito!



6 commenti:

  1. Astea trebuie sa i le fac lui Manu.Sau mai bine zis le fac cu Manu!

    RispondiElimina
  2. Lili, era o perioada cand faceam portie dubla si chiar tripla.
    Cand se raceau ii inveleam pe fiecare in folie de plastic. Tin multe zile si nu-si pierd din fragezime.

    RispondiElimina
  3. Muffins... prajiturica preferata a Denisei! :)
    Arata excelent! Merci de tipsul cu învelitul in folie.

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Cu placere Maya!
      Da, asa fac cu cele pe care vreau sa le "salvez" :)!

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...