mercoledì 2 maggio 2012

Tort mimoza - Torta mimosa

Più sotto la ricetta in italiano

Ieri a fost 1 mai. Am sarbatorit la un gratar la tara, cu aer curat, liniste, vreme si voie buna.
Cum deja facusem profiterol si tiramisù pentru celelalte iesiri, am zis sa fac un tort mimoza. 
Place tuturor, chiar si ciocolatosului meu :). 
E un tort simplu, racoritor si aromat.
Eu il fac mereu seara pentru a-l consuma a doua zi. 
Reteta din cartea robotului Termomix, pe care eu am adaptat-o asa incat sa fie accesibila tuturor.

Ingrediente pentru o forma de 24 cm (sau chiar si una de 26 de cm):
Pentru blat:
4 oua ( 260 gr) la temperatura camerei
260 gr faina
260 gr zahar
50 gr apa
1 plic de praf de copt
un varf de cutit de sare

Pentru crema de patiserie
5 galbenusuri
500 gr de lapte gras
1 pastaie de vanilie
50 gr amidon
100 gr zahar

Pentru insiropat si ornat:
200 gr suc de ananas
7 felii de ananas rotunde (din conserva)
250 gr smantana proaspata pentru frisca
50 gr de zahar pudra pentru batut frisca


BLATUL
Nota
Cantariti mai intai ouale. Zaharul si faina trebuie sa aiba acelasi gramaj ca si ouale.
Din aceste cantitati mie mi-a iesit un blat superb, inalt aproape 6 cm.
L-am taiat in 3, dar pentru tort avem nevoie de 2 parti. Cu cea de-a treia parte, am facut pachetele de foietaj cu gem de caise .

Se amesteca bine de tot ouale cu zaharul.
Se adauga faina, amestecind din nou.
Se adauga apa, se amesteca cateva secunde, apoi se adauga praful de copt si sarea.
Aluatul trebuie sa fie bine amestecat.
Se unge forma cu unt si se tapeteaza cu faina, se toarna compozitia si se da la cuptor la 160 de grade timp de 40 de minute, depinde de cuptor.
Pentru siguranta facetin testul cu scobitoarea.
Se scoate blatul cu atentie din forma si se pune la racit pe un gratar.
Aici abia scos de la cuptor, se vede cat e de inalt, practic cat tava.
S-a desprins singur frumos de pe margini.



CREMA DE PATISERIE

Se taie pe lung pastaia de vanilie, se scot semintele si se pun in oala cu lapte, impreuna cu pastaia de vanilie goala.
Se incalzeste laptele, apoi se stinge focul si se lasa deoparte pentru 15 minute.
Se mixeaza bine de tot galbenusurile cu zaharul, pana ce se obtine o crema spumoasa si deschisa la culoare.
Se adauga amidonul si se mixeaza bine.
Se scoate pastaia de vanilie din lapte, dupa care se adauga laptele (care s-a racit intre timp) usor usor, amestecind in continuare cu mixerul.
Punem compozitia intr-o oala la fiert la foc mic de tot pentru cateva minute, amestecind in continuu cu un tel, in asa fel incat sa nu faca, cocolosi.
Crema trebuie sa fie densa.
Lasam la racit.
ASAMBLAREA TORTULUI

Blatul se imparte in 2 parti egale. Dat fiind faptul ca mie mi-a iesit foarte inalt, l-am imparti in 3.
Partea de jos, am folosit-o ca baza, deci am pus-o pe un platou.
Am insiropat-o cu cele 200 de gr de suc de ananas. Nu folosesc sucul din conserva. Iau intotdeauna suc de ananas la cutie.
Deasupra am pus crema de patiserie pe toata suprafat, deci si pe margini cat de cat

Apoi feliile intregi de ananas
Se bate frisca cu cele 50 gr de zahar.
Se acopera totul cu frisca.
Cel de-al doilea blat se marunteste (la mixerul cu lame) si se acopera tortul.

Pofta buna!

ITALIANO
Questa è una torta che a noi piace molto, persino a quel cioccolatoso di mio marito .)!
E' una torta semplice, di facile esecuzione, rinfrescante e saporita.
Io la faccio sempre la sera per consumarla il giorno dopo.
La ricetta dal libro "Bimby", che io ho trasformato in modo da poter essere accessibile anche a coloro che non lo possiedono. 

Ingredienti per una teglia di 24 cm (ma volendo anche di 26  cm)
Per il pan di Spagna:
4 uova (260 gr) a temperatura ambiente
260 gr farina 00
260 gr zucchero
50 gr acqua
1 bustina di lievito per dolci
1 pizzico di sale

Nota:
- pesate sempre le uova. La farina e lo zucchero devono essere di pari peso delle uova.
Con queste quantità a me è venuto un pan di Spagna splendido, alto quasi 6 cm.
L'ho diviso in 3 parti, ma per la torta abbiamo bisogno solo di 2. Con l'altro disco rimasto, ho preparato dei dolcetti con pasta sfoglia e marmellata di albicocche .
Si lavorano bene le uova con lo zucchero.
Si aggiunge la farina piano piano, mescolando.
Si unisce l'acqua, si mescola, poi il lievito e il sale.
Mescolare bene e versare poi in una teglia tonda da forno, unta di burro e cosparsa con la farina.
Infornare a 160 gradi (forino preriscaldato) per 40 minuti, in base al proprio forno.
Fate sempre il test con lo stecchino.
Tirare fuori il pan di Spagna e lasciare raffreddare su una griglia.
Nella foto si vede quant'è alto e prima di tirarlo fuori si è staccato da solo dalle pareti della teglia.

Per la crema pasticcera:
5 tuorli d'uovo
500 gr latte intero
1 stecca di vaniglia
50 gr amido o fecola
100 gr zucchero

Mettere il latte in una casseruola.
Aprire a metà per lungo la stecca di vaniglia, raccogliere i semi e metterli nel latte assieme alla stecca vuota.
Riscaldate il latte e metterlo da parte per circa 15 minuti.
Montare i tuorli con lo zucchero. Deve risultare una crema chiara e spumosa.
Aggiungere l'amido e mischiarlo bene al composto.
Tirare fuori la stecca di vaniglia vuota e buttarla.
Aggiungere a filo il late freddo, piano piano al composto di uova, zucchero e amido, continuando a mescolare con il mixer.
Mettere la casseruola sul fuoco lento.
Portare lentamente a bollore, mescolando sempre con una frusta in modo da evitare la formazione dei grumi.
La crema deve essere densa.
Lasciare raffreddare.

Per lo strato di panna:
250 gr panna fresca da montare
50 gr zucchero a velo

Inoltre:
200 gr succo d'ananas
7 fette d'ananas tonde (quelle in conserva)

L'assemblaggio della torta:
Mettere il primo disco (la base) su un piatto da portata.
Bagnare tutta la superficie con il succo d'ananas (comprato a parte, non quello dalla scatola d'ananas).
Distribuire su tutta la superficie la crema pasticcera e poi le fette d'ananas.
Ricoprire con la panna montata (la panna montata con i 50 gr di zucchero a velo). Ricoprire anche l'esterno del disco.
Tritare grossolanamente il secondo disco di pan di Spagna e e cospargere il trito su tutta la superficie della torta.
Buon appetito! 



31 commenti:

  1. Imi place asa de mult.Blatul este super pufos.
    O zi buna!

    RispondiElimina
  2. "La multi ani"!
    Sa fii sanatoasa si fericita toata viata.
    Te pup!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Intr-adevar blatul e pufos si combinatia crema, frisca, ananas e super!
      Multumesc de urari mult de tot, da' matale ai sfera de cristal de stii ca-i ziua mea?
      Te pup si eu!

      Elimina
    2. Exceptional arata si e pe gustul nostru.
      te pup si-ti doresc sa ai o zi faina in continuare.

      Elimina
  3. Merci mult de tot Micule! Te pup!

    RispondiElimina
  4. Chiar daca sunt in intarziere am venit sa-ti urez "La multi ani" sanatosi si fericiti.Am aflat ca e ziua ta de pe blogul lui Lilly si pentru ca imi esti foarte draga nu puteam sa n-o fac!Pupici multi!

    RispondiElimina
  5. Vaaaaaaaai ce ma bucur Flory!
    Nu esti in intarziere deloc, doar azi e ziua mea :)!
    Pupici multi si de la mine!

    RispondiElimina
  6. Flory am uitat sa-ti multumesc!!!!!!!!

    RispondiElimina
  7. Mamma mia Any sa nu-ti deochi "pandispanu" ce frumos e!
    De tort ce sa zic... nu mai zic nimic.Ca daca zic ca-l fac si eu, ma acuzi de "stalking"!:-))

    RispondiElimina
  8. Ahahahahahaha :))!
    Lili, serios, era inalt cat tava.
    Tu poti sa nu-mi zici daca nu vrei, dar fa-l, stalkinguieste-ma :))!

    RispondiElimina
  9. Che buona questa torta!!! L'ho fatta anche io tempo fa, conoscevo la verisone con l'ananas, ma non l'ho mai provata! Proverò questa tua verisone... omonima ;)
    Un bacio! ^___^ Any

    RispondiElimina
  10. Ciao Any!
    E buonissima, credimi! L'ananas gli da quel qualcosa in più che la rende cosi rinfrescante.
    Un bacio :)!

    RispondiElimina
  11. how pretty n tasty!
    new to your space..
    lovely space you have..
    excellent presentation with inviting cliks
    happy following you.:)
    do stop by mine sometime
    Tasty Appetite

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Hi Jay and welcome to my kitchen! I'm very happy you like it and I hope you'll get some inspiration for my posts.
      I will visit your blog, you can count on it!
      Bye, Any.

      Elimina
  12. Blatul e superb , ti-a iesit perfect , de mult nu am vazut un blat atat de frumos crescut . Crema de vanilie si ananasul se imbina perfect. Super bun tortul tau .

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Merci mult Dorina, asa e, gusturile se imbina perfect!

      Elimina
  13. Ce fain ti-a iesit blatul! Perfect!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Maya, ma crezi, nici n-am vrut sa ma uit in cuptor sa vad ce face, pana in momentul in care l-am incercat cu scobitoarea.
      Atunci am zis: ptiu sa nu fii deochi!

      Elimina
  14. Cu un pic de intarziere, iti urez un calduros La multi ani!!!!!!!Am facut cunostiinta cu blogul tau, pri intermediul lui Lilly si tin sa te felicit pentru munca ta ,pentru retetele tale minunate si super delicioase!!!!O zi minunata:X

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Multumesc mult de tot Maria pentru urari si cuvintele frumoase!
      O zi frumoasa si tie, iti doresc!

      Elimina
  15. Any, ce blat, ce tort...
    Frumos totul aici la tine, atat de frumos!
    Si desi ti-am mai urat pe alte cai, iti spun si aici unde e tortul inca un "la multi ani" calduros!

    RispondiElimina
  16. Any, ce blat,ce tort si ce frumos e aici la tine!
    La multi ani si aici!

    RispondiElimina
  17. Gela iti multumesc din suflet pentru urari si pentru cuvintele frumoase!
    Te imbratisez cu drag!

    RispondiElimina
  18. Sunt optimista ca imi va iesi :)Este ora 14.35,la treaba!
    Any este o BineCuvantare ptr mine sa dau de blogul tau.Am citit f multe retete pe care vreau sa le incerc.Tot pentru azi am mai ales ceva de preparat ,dar vei vedea :))

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Bine-ai venit la mine, Mihaela!
      Iti va iesi cu siguranta. Dupa cum cred c-ai observat, nu fac retete complicate de dulciuri, incerc sa fie cat de cat simple, dar in acelasi timp sa fie gustoase.
      Abia astept, sa-mi zici ce si cum, sa-mi dai detalii! Tin pumnii!!!!

      Elimina
    2. Buna,Any!Dupa cum stii sambata am facut tortul,duminica am avut la pranz pe fiul meu cu prietena lui si mama acesteia.Au mancat,si le a placut f mult.Sotul meu glumind mi a spus:"daca iau si a doua lingurita inseamna ca imi place".Ce crezi,a mancat felia intreaga :).Imi place tot ce publici,si vreau sa mai incerc retete.Am facut si sosul de ciuperci cu chiftelute...Super bun.Te imbratisez cu drag

      Elimina
    3. Mihaela, eu iti multumesc foarte mult ca ai avut incredere si ai facut tortul si sosul de ciuperci! Ma bucur foarte mult si sper sa-ti placa si alte retete. Eu ma straduiesc sa pun doar retete care merita, daca ceva nu-mi place nu postez doar de dragul de-a posta.
      Numai bine!

      Elimina
  19. L-am facut si eu foarte bun racoritor si gustos

    RispondiElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...