venerdì 13 aprile 2012

Orecchiette cu frunze de rapita - Orecchiette con cime di rapa

Cunoscute in toata Italia, insa tipice regiunii Puglia, pastele astea sunt extrem de simplu de facut si nu in ultimul rand extrem de bune.
Reteta asta alaturi de "orecchiette cu bobi si ricotta", e una din acele retete care iti conduc pasii inapoi in timp, atunci cand cu produse putine, simple, dar de buna calitate se putea obtine un pranz satios.
Tipul asta de paste se poate face foarte usor acasa. Eu le-am cumparat de data asta.Dar vreau sa incerc sa le fac acasa.
Frunzele de rapita inca se mai gasesc, depinde de cand au fost cultivate.
Eu le-am gasit si ieri am avut parte de un pranz delicios!

Ingrediente pentru 2 portii:
un buchet de frunze de rapita
3 fileuri de ansoa
cativa catei de usturoi
2 linguri ulei extravirgin de masline
sare
piper
peperoncino
paste - orecchiette 250 gr

Folosim numai partea frageda, deci numai frunzele cu tot cu flori si tulpina frageda.
Le spalam si le punem la fiert in apa cu putina sare, pana ce se inmoaie.
Apa nu o aruncam, in ea vom fierbe pastele.
Intr-o tigaie punem 2 linguri de ulei de masline ev, 3 fileuri de ansoa si cativa catei de usturoi intregi, la foc mic pana ce se topesc fileurile.
Adaugam apoi frunzele de rapita tocate marunt, peperoncino, piper, amestecam.
Lasam la foc mic cat sa se imprieteneasca gusturile.
Intre timp fierbem pastele, cum ziceam mai sus in aceeasi apa in care au fiert frunzele.
Cand pastele sunt fierte, le scurgem de apa si le punem in tigaie.
Amestecam si punem pe farfurii.


Pofta buna!

ITALIANO

Piatto pugliese conosciuto in tutta l'Italia, semplice e saporito.
Questa ricetta, come d'altronde la ricetta delle orecchiette con fave e ricotta è una di quelle ricette che mi fa tornare indietro nel tempo, in quel periodo dove con pochi ingredienti, semplici ma di ottima qualità si poteva ottenere un piatto pieno di vitamine, buono, dai sapori antichi. 
Io personalmente le cime di rapa le cucino con lo stesso procedimento che utilizzo per le "zarche" (ovvero bietole), come mi ha insegnato mio suocero!

Ingredienti per 2 porzioni:
un mazzetto di cime di rapa
3 filetti di acciughe
qualche spicchio d'aglio
2 cucchiai olio extravergine di oliva
sale
pepe
peperoncino
orecchiette 250 gr

Usare soltanto le parti tenere, quindi eliminare la parte del gambo più dura.
Mettere le cime di rapa a bollire in una pentola con poco sale.

In una padella, mettere i 2 cucchiai di olio evo, i filetti di acciughe e qualche spicchio d'aglio e soffriggere a fuoco lento. I filetti di acciughe si devono sciogliere.
Scolare le cime di rapa e mettere da parte l'acqua di cottura. Servirà per bollire la pasta.
Tritare la verdura e metterla nella padella, aggiungere peperoncino, pepe e regolare di sale.
Lasciare ancora per qualche secondo sul fuoco in modo da insaporirsi.
Mettere la pasta a bollire nella stessa acqua di cottura delle cime di rapa.
Quando la pasta è pronta, scolarla e metterla nella padella.
Mescolare e impiattare.
Buon appetito!

10 commenti:

  1. Frunze de rapita înca nu am vazut pe piata! Trebuie sa ma benoclez mai bine! Poate gasesc! Sînt tare curioasa ce gust au!

    RispondiElimina
  2. Maya, au gust foarte bun. Daca-ti place spanacul si frunzele de sfecla, verdeturi de genul asta, atunci sigur iti plac si frunzele de rapita.

    RispondiElimina
  3. Mamma mia, fata draga ne potrivim si la rapita noi.Eu le ador, pana si Manu le mananca.Bine, ei nu-i pun acciughe, dar restul...Eu as da caviarul pentru o farfurie de orecchiette con cim'd'rap.

    RispondiElimina
  4. Da domle' pana si la frunze de rapita ne potrivim :)))!
    Si noi le adoram, tura viitoare o sa fac frunze de rapita cu carnati, o bunatate.
    Eu pun acciughe, m-a invatat socrelul. Si gustul e super.
    La fel pun si la "bietole". Ia sa incerci.

    RispondiElimina
  5. O mincare pe gustul sotului meu... cime di rapa am in pungute la congelator, ca tot planteaza in gradina, desi recunosc ca eu nu sint prea innebunita dupa ele...
    Sarbatori fericite cu lumina, pace si sanatate !

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Vai ce-mi plac! Se consuma mai mult in sud si tu vad ca stii bine asta, mai ales daca sotul tau le si planteaza:).
      Sarbatori fericite si tie Daniela!

      Elimina
  6. Na m-ai dat gata.Nici prin gand nu-mi trecea ca se pot manca frunzele de rapita.Tare curioasa as fi sa le gust.
    Te pup si-ti doresc un weekend fain.

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Micule noua ne plac foarte mult si cum ii ziceam mai sus Mayei, daca-ti place spanacul si frunzele de sfecla sigur iti plac si astea.
      Te pupez si eu :)!

      Elimina
  7. Multumesc Dia, sarbatori fericite si tie!

    RispondiElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...