lunedì 21 maggio 2012

Shrikhand cheesecake

Più sotto la ricetta in italiano

Mi-a placut imediat de cum am vazut-o la Lili ,reteta asta.
Iar cand am gustat-o,  ne-a placut si mai mult. Dl. Any  ma intreaba mereu: mai e?
Ei daca nu mai e, mai facem :))!

Shrikhand este un desert indian pe baza de iaurt aromatizat cu cardamom si sofran.
Se amesteca 500 de gr de iaurt grecesc dens cu semintele de la 6 boabe de cardamom pisate si un varf de cutit ras de sofran si se pune la scurs peste noapte, in frigider.
Asta-i tot.
Ingrediente pentru baza, pentru o tava de 22 x 17 cm :
100 gr biscuiti cu cacao
50 gr unt

Eu am dublat cantitatile, mai exact am folosit 210 gr biscuiti si 100 gr unt.
Am folosit biscuiti cu cacao si picaturi de ciocolata si probabil de aceea au intrat mai multi.

Ingrediente pentru crema de iaurt:
300 gr shrikhand
100 ml smantana proaspata pentru frisca
2 oua
50 gr zahar
125 gr ciocolata alba
1 lingurita faina

Se macina biscuitii si se amesteca cu untul topit.
Se tapeteaza tava cu amestecul obtinut, se niveleaza cu ajutorul unei linguri apasind cu dosul lingurei asa incat sa se compacteze si se baga la frigider.

Se amesteca cele 300 de gr de shrikhand cu smantana, zaharul si faina.
Apoi se adauga ciocolata topita la bainmarie, se amesteca si se adauga cate un ou pe rand.


Se amesteca bine cu un tel si se toarna compozitia peste baza de biscuiti.
Se da la cuptor la 170 de grade pentru circa o ora.

Se lasa la racit la temperatura camerei, dupa care se raceste la frigider pentru minim 4 ore.
Pofta buna!

ITALIANO

Shrikhand è un dessert indiano a base di yogurt greco, cardamomo e zafferano.
Si mescola 500 gr di yogurt greco denso con i semi pestati di 6 capsule di cardamomo e un pizzico di zafferano e si mette a scollare per una notte in frigo.
Tutto qui.
Con lo shrikhand, Lili a preparato un ottimo cheesecake. A noi è piaciuto tanto e mio marito mi chiede sempre se c'è ancora :).
Eccolo! 

Ingredienti per la base - per una teglia di 22 x 17 cm :
100 gr biscotti al cacao 
50 gr burro

Io ho doppiato le quantità, esattamente ho usato 210 gr di biscotti e 100 gr di burro.
Ho usato i biscotti al cacao e gocce di cioccolato (le gocciole pavesi) e probabilmente per questo motivo ci è voluta una quantità più grande per realizzare la base.

Ingredienti per la crema di yogurt:
300 gr shrikhand
100 gr panna fresca liquida
2 uova
50 gr zucchero
125 gr cioccolato bianco
1 cucchiaio di farina

Si tritano i biscotti e si mescolano con il burro sciolto.
Il composto ottenuto si mette nella teglia, pareggiandolo con il dorso di un cucchiaio. Mettere la teglia in frigo.
Mescolare lo shrikhand con la panna liquida, lo zucchero e la farina.
Aggiungere il cioccolato sciolto a bagnomaria e le uova uno ad uno. 
Mescolare con una frusta e mettere il composto nella teglia, sopra la base di biscotti.
Infornare a 170 gradi per circa 1 ora.
Lasciare raffreddare a temperatura ambiente, poi mettere in frigo per un minimo di 4 ore.
Buon appetito!



18 commenti:

  1. Dev'essere davvero deliziosa. Quella crema di yogurt speziata mi ha conquistata. Adoro lo zafferano e il cardamomo. Baci, buona settimana

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Questa è la seconda volta che uso il cardamomo e devo dire che già lo adoro.
      Sono contenta che ti piaccia! A presto!

      Elimina
  2. Any, draga, dar tu nu te odihnesti deloc? Cand ai timp pentru atatea bunaciuni? Ufff....vai de dieta mea...Pe lista...:)

    RispondiElimina
    Risposte
    1. :))) Ma mai si odihnesc!
      Ti-l recomand cu drag cheesecake-ul asta.

      Elimina
  3. Cu siguranta foarte aromat si delicios,trebuie sa-l incerc si eu!Pupici

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Flory, e tare bun, pacat ca se termina repede!
      Te pupez!

      Elimina
  4. Arata superb, cu siguranta am sa incerc reteta.
    Te pup si-ti doresc seara faina.

    RispondiElimina
    Risposte
    1. E si tare bun Miculino. Te pupez si eu, numai bine!

      Elimina
  5. Arata minunat prajiturica asta - eleganta si delicioasa. Inca o reteta de Cheesecake - prajitura mea favorita.

    RispondiElimina
  6. Multumesc mult, a devenit una dintre prajiturile noastre preferate!

    RispondiElimina
  7. Risposte
    1. Multumesc Ramona, ma bucur ca e pe gustul tau :)!

      Elimina
  8. Wow that was amazing.... Just love it

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Thanks Akila, it was the first time I tryed "Shrikhand" and I love it!

      Elimina
  9. Foarte apetisant si delicios...:)!!!!!Pupici

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Multumesc Maria, ma bucur ca-ti place!
      O zi frumoasa iti doresc!

      Elimina
  10. Any, ma bucur enorm ca am convins pe cineva cat e de bun shrikhand-ul asta.
    Si ma bucur si mai mult ca a fost pe gustul vostru.

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Lili, ne-a placut enorm de mult la amandoi. Biscuiti mai am, cardamom am, nu-mi ramane decat sa cumpar iaurt grecesc si sa fac runda a doua :)!
      Dl.Any a fost super incantat, mai ales ca avea si putina cioco!

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...