venerdì 6 aprile 2012

Spaghetti cu fistic de Bronte si gorgonzola - Spaghetti al pistacchio di Bronte e gorgonzola

Più sotto la traduzione in italiano

Ador fisticul in toate combinatiile posibile:dulce, sarat, imi place enorm oricum!
Fisticul cu gorgonzola se pupa foarte bine si de aceea va prezint reteta de mai jos.
Reteta asta a intrat la noi in familie datorita unei colege de-a soacrei mele.
Si a ramas, atat de buna e!

Ingrediente pentru 2 portii:
25 gr de fistic de Bronte macinat (fistic natural, NU fistic sarat de ala de rontait)
50 gr de gorgonzola dulce ( eu iau gorgonzola amestecata cu mascarpone, dar e buna si aia normala)
25 gr de unt

sare (pentru paste, la fiert)

piper
patrunjel

ardei iute 

parmigiano

spaghetti ( eu pun cam 250 gr)

Se topeste untul cu gorgonzola, adaugand un strop de lapte (ajuta sa se topeasca), apoi se adauga fisticul. Se amesteca si se adauga patrunjelul tocat si ardeiul iute.





Intre timp, se pun pastele la fiert.
Adaugam 2 linguri din apa in care fierb pastele, la compozitia facuta inainte cu fistic.
Cand pastele au fiert, se scurg de apa, se pun intr-un castron incapator, se varsa compozitia de fistic si gorgonzola, se amesteca si se pune deasupra parmigiano, amestecand din nou.


Pofta buna!

ITALIANO


Adoro il pistacchio! Dolce, salato, in qualsiasi modo lo adorooo!!!
Il pistacchio e il gorgonzola vanno benissimo assieme ed è per questo che oggi vi presento questa ricetta di mia suocera.
Piace a tutti, non solo a me che sono una patita del pistacchio..


Ingredienti per 2 persone:


25 gr pistacchio di Bronte frullato (farina di pistacchio, non pistacchio salato)

50 gr gorgonzola dolce (con mascarpone)

25 gr burro

sale (per l'acqua di cottura della pasta)

pepe

prezzemolo

peperoncino

parmigiano

spaghetti circa 250 gr



Fare sciogliere il burro e il gorgonzola con un goccio di latte (aiuta a sciogliere).
Unire il pistacchio, il prezzemolo, il pepe ed il peperoncino.
Mescolare e aggiungere qualche cucchiaio di acqua di cottura della pasta, al condimento se è troppo denso.
Cuocere la pasta e quando è pronta scolarla e metterla in una terrina capiente.
Mescolare con il condimento già preparato, cospargere de parmigiano, mescolare e impiatare.
Buon appetito!


12 commenti:

  1. Diana mea este mare fan paste.O trimit la tine.Pupici!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Bune si cremoase, mie imi plac nespus de mult:)!
      O sa mai pun si alte retete, ca doar fac in fiecare zi paste.

      Elimina
  2. Moammma cum arata, cu siguranta le voi incerca.
    Te pup si-ti doresc weekend minunat.

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Sunt foarte bune si cremoase.
      Multumesc Micule si tie la fel:)!

      Elimina
  3. Draga Any ma bucur f.f.mult ca am descoperit blogul tau,am incercat citeva din retetele postate de tine si mi-au placut enorm,ieri am pregatit spaghetti cu fistic si gorgonzola pt.iubitul meu(eu n-am gustat gorgonzola niciodata din cauza culorii,dar uite ca in amestec cu mascarpone si fistic am ramas surprinsa de gustul fin)si-am facut si biscuitii cu fistic o bunatate!!Te pup,ma cheama any si pe mine

    RispondiElimina
  4. Draga Any, in primul rand doresc sa-ti zic bine-ai venit la mine in bucatarie! Pentru ca ceea ce postez eu aici face parte din viata mea de zi cu zi, asta gatesc eu si nu fac nimic special anume pentru ca am blog, ci arat ceea ce cu adevarat mananc. Si daca pozele plac si in plus daca cineva mai si incearca retetele si-i incantat, atunci eu pot sa ma declar fericita la maxim!
    Nici nu stii cat de mult m-am bucurat cand am citit mesajul tau!!! Pentru cine ca mine impartaseste din experienta culinara, e foarte important sa stie ca cineva din cine stie ce colt al lumii, acasa in bucataria proprie incearca o reteta luata de aici de pe blogul meu si se declara satisfacut.
    Si ce satisfactie pe capul meu si ce bucurie!
    Eu trebuie sa-ti multumesc, crede-ma, pentru increderea acordata!
    Any (ce coincidenta frumoasa!), ma bucur ca te-ai semnat si n-ai ramas anonim :)!
    Pe curand, te imbratisez!

    RispondiElimina
  5. Semplicemente fantastica questa ricetta, la dovrò provare, troppo buona!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Grazie Silvia, te la consiglio, è veramente squisita!

      Elimina
  6. :) Sai che sono davvero molto belli? Assomigliano ad una mimosa....Mi fanno pensare alla primavera...E poi anch'io adoro i pistacchi....C'era un periodo che li usavo su ogni cosa :)

    Piatto davvero delizioso :) PROMOSSOOOOOOO :)

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Anche a me fanno pensare alla primavera ed è per questo che li ho proposti anche al mio linky party! E poi sono buoni buoni!
      Grazie mille per le bellissime parole!!

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...